donderdag 7 augustus 2014

MIJN GEWELDIGE 10 DAGEN IN KROATIË

Zo ga je op vakantie en zo ben je alweer thuis. Ik ben 10 dagen naar Kroatië geweest met mijn zus en Mambo reizen. We hadden gekozen voor een sportieve zonvakantie en ik moet zeggen dat sommige activiteiten behoorlijk zwaar waren. Ik heb een heerlijke tijd gehad en het was nóg geweldiger dan mijn verwachtingen. Ik heb veel foto's gemaakt en deze wil ik graag met jullie delen met daarbij steeds een kleine samenvatting van wat ik elke dag gedaan heb.

ZATERDAG 26 JULI
Op zaterdag kwamen we rond 3 uur 's middags op de camping in Kroatië aan. Iedereen was een beetje brak en omdat het zo heet was wilden we allemaal een duik in het water nemen. Na een korte introductie mochten we dat gelukkig ook en dus zijn we met een groepje het water in gegaan waar we een kennismakingsspelletje hebben gespeeld. Rond half acht hielden we een pizza picknick op de grond ergens op de camping en daar moesten we beslissen welke activiteiten we deze week wilden doen. Samen met mijn zus kozen we ervoor om alles te doen op twee activiteiten na. We waren hier immers naartoe gekomen om actief bezig te zijn. Die avond hebben we nog een rondleiding over de camping gekregen en hebben we kaartspelletjes bij de tenten gespeeld.

ZONDAG 27 JULI
Vandaag stond de eerste activiteit op het schema en dat was kajakken. Samen met mijn zus ging ik samen in zo'n bootje zitten en het was echt hilarisch. Of we gingen totaal de verkeerde kant op zodat we een rondje moesten draaien of we vaarden weer de bosjes in die langs de kant stonden. Een kansloos team waren we dus. De route bevatte ook nog kleine stroomversnellingen waar we vanaf moesten en tijdens te pauze gingen we eten bij een prachtige waterval. In de avond gingen we eten bij een restaurantje op de camping wat mij erg deed denken aan de Efteling. Het eten was heerlijk en we genoten ook van live muziek.

MAANDAG 28 JULI
Ik heb van deze dag helaas geen foto's kunnen maken, omdat het nogal onveilig was om een camera mee te nemen. Vandaag gingen we namelijk canyoningen. Van te voren had ik echt geen idee wat dit was, maar ik ben toch zo blij dat we dit hebben gedaan! We moesten eerst op enge paadjes de berg aflopen en eenmaal beneden moesten we een tocht door het water maken. Op sommige stukken konden we zwemmen, op andere moesten we lopen op de stenen in het water en ook mochten we van een paar rotsen afspringen. De omgeving was echt prachtig en het weer zat ook lekker mee (al heb ik er geen kleurtje door opgelopen omdat we wetsuits aanmoesten).

DINSDAG 29 JULI
Na twee actieve dagen was het tijd voor een lekker ontspan dagje. We gingen vandaag met zijn allen een tochtje maken op een super mooie houten zeilboot. We konden daar op het dek liggen (al was er helaas niet veel zon te bekennen deze dag) en ook gingen we nog naar twee dorpjes toe. Bij het eerste dorpje hebben we een beetje rondgelopen en bij het tweede dorpje zijn we naar de top gelopen om een geweldig uitzicht te kunnen zien. We eindigden onze tocht bij een leuk havenstadje waar veel clubs waren. We gingen daar avondeten en in de avond gingen we ook nog uit. Het was heel gezellig en we hebben het ook heel laat gemaakt.

WOENSDAG 30 JULI
Ook van deze dag heb ik weinig foto's gemaakt, omdat simpelweg mijn camera op was. Hier kwam ik pas in het stadje Sibenik achter, dus toen was het al te laat om hem nog op te laden. Helaas dus niet veel mooie foto's van deze dag. In de ochtend hebben we trouwens nog op het strand gelegen op de camping en in de middag gingen we pas naar dit stadje toe. We hebben daar een beetje rondgelopen en hebben aan de boulevard gezeten toen de zon onderging. Daarna nog lekker avond gegeten en toen was de dag alweer voorbij.

DONDERDAG 31 JULI
Deze dag was echt het zwaarst van de hele vakantie, maar staat zeker op nummer twee in mijn lijst met leuke dagen! We gingen vandaag namelijk mountainbiken en in de middag zijn we nog naar een mooi watervallenpark gegaan. Het park was echt adembenemend en ik heb ook (héél veel) prachtige foto's gemaakt. Op de terugweg gingen we met de bikkels van de groep nog een extra zwaar rondje mountainbiken. Het was inderdaad erg zwaar, want we moesten een half uur lang achter elkaar een berg op fietsen. Ik had op dat moment echt spijt dat ik mee was gegaan, maar achteraf was het zeker de moeite waard. We hebben op de helft van het parcours ook nog even kunnen uitrusten in het water, dus dat maakte ook al een hoop goed.

VRIJDAG 1 AUGUSTUS
Alweer de laatste activiteiten dag was dit, want zaterdag gingen we alweer vertrekken. Vandaag gingen we met een kleiner groepje naar de plaatsen Split en Tragir toe. Het was eigenlijk veel te warm weer om in kleding te lopen, maar we hadden weinig keuze omdat we al betaald hadden. De plaatsjes waren erg mooi, maar naar een tijdje had ik het ook al wel weer gezien. Toch was het ook weer erg gezellig. In de avond hadden we een afscheidsdiner met de hele groep op het dak van een restaurant op de camping en daar hebben we heerlijk gegeten.

Zoals jullie hebben gelezen was deze vakantie dus helemaal top en ik heb er totaal geen spijt van dat ik dit heb gedaan. Ik heb eindelijk meer gedaan dan twee weken lang op het strand liggen. Ook heb ik geweldige vrienden gemaakt die ik zeker nog een keer terug ga zien. Een betere vakantie kan niemand zich wensen toch?!

Image and video hosting by TinyPic

1. Wat een leuke foto's! Zo te zien heb je het zeker naar je zin gehad :-)

2. Superleuk zo'n jongerenreis! Ziet er erg gezellig (en mooi!) uit. :)