zondag 29 juni 2014

INSPIRATIE VOOR MIJN STUDENTENKAMER(TJE) | DEEL 1

The latest issue of Gatherings digital magazine from blogger Heather Thompson went live last night, the inaugural White Issue! If you love white, this one’s for you!

Nu ik deze foto's zo bij elkaar zie, heb ik steeds meer zin om mijn toekomstige studentenkamer in te richten! Ik heb besloten om nog even te wachten met een kamer te zoeken en dat ik eerst zeker weet dat deze studie is wat ik wil en dat ik er achter kom wat leuke wijken zijn in Arnhem en dat ik misschien leuke mensen heb ontmoet waarmee ik wel een kamer wil. (Ongeveer) de eerste maand blijf ik dus thuis wonen, dus dat wordt vroeg opstaan voor de treinrit van anderhalf uur! Maar goed, gelukkig ben ik een ochtendmens, dus dat scheelt alweer. 
Nu ik iets later een kamer neem, zegt niet dat ik niet meer inspiratie opdoe! Dat doe ik namelijk maar al te graag en daarom heb ik voor jullie dan ook zo'n inspiratie bericht gemaakt. Ik laat jullie mijn favoriete foto's zien zoals ik mijn kamer zou willen inrichten. Laten we maar beginnen :)

We beginnen met deze twee prachtige foto's. Wat ik er zo mooi aan vind zijn die tafels. Ze zijn simpel, maar toch heel stijlvol. Ik heb zulke tafels ook gezien bij de Ikea met een houten blad en denk dat ik deze toch wel ga nemen. Hij is lekker groot en dus enorm handig voor mijn creatieve opleiding. Ik zeg doen!

Nicest Things: DIY Tafelfolie-Wolke / Arbeitsplatz Schreibtisch Home Office Working Space Holzhäuschen Wooden Houses / Eames Hay Fliqlo Leitmotiv Design Letters Le Sac En Papier Omm Design Letter Garlandchair  lamp

Als ik niet een grote kamer weet te regelen, is zo'n tafeltje als hier links wel heel handig. Niet zo groot als ik graag zou willen, maar hij neemt in ieder geval niet veel ruimte in beslag. Het handige aan deze is dat er ook laatjes erin zijn gebouwd en dat je hem ook nog kan uitschuiven zodat je meer werkruimte hebt. En als ik wel een grote kamer vind met een mooie muur erachter, is dit toch wel ideaal. Een mooi lang bureau en handige opbergruimte aan de muur dat ook nog eens erg leuk staat. Ik heb nu ook iets soortgelijks in mijn kamer en vind het toch wel erg fijn moet ik zeggen. 

desk9 Tips For Beautiful Organization // black and white office with white magazine files, filing cabinet, stump stool, and Eames desk chair // office storage ideas

Ik heb veel kleding en hoewel het allemaal (nog maar net) in mijn kledingkast past, vind ik het veel leuker staan aan een kledingrek. Ik heb nu ook een kledingrek in mijn kamer waar ik mijn favoriete items aan heb opgehangen. Ik neem deze waarschijnlijk mee (als ik daar ruimte voor heb), maar deze twee rekken hieronder zijn toch ook erg gaaf. De linker is lekker modern en robuust, de rechter is creatiever en ook stoer. 

Zo'n flexibel kledingrek is altijd handig, overal heen kunnen verschuiven door de vier zwenkwielen.DIY: ladder wardrobe

Ik zou ook kunnen kiezen voor een kledingrek en dan nog een ladekast erbij. Dit vind ik toch wel een mooie combinatie. Shirtjes, broeken en rokjes stop ik dan in de ladekast en jurkjes, blousen en jacken hang ik dan aan het kledingrek. Op de ladekast kan ik dan leuke schilderijtjes neerzetten, vaasjes of sieraden bijvoorbeeld. Ik zie het al helemaal voor me haha ;)

IkeaClare-appartment-201

Deze twee afbeeldingen hieronder vind ik gewoon erg mooi. De kamers zijn allebei erg wit, wat zorgt voor een rustgevende look. Dit wil ik ook creëren in mijn kamer. Ik wil het liefst alle muren wit hebben en dan kleur inbrengen door middel van accessoires. 

Homes with Heart: High Contrast in a Blogger’s Amsterdam Abode  Love this home of Vosgesparis on Decor8

Als laatste deze te schattige cactusplantjes. Ik vind ze zo leuk en deze mogen daarom ook niet ontbreken in mijn nieuwe kamer! Ik kan ze dan bijvoorbeeld zoals hier gedaan op de vensterbank zetten, of op mijn nachtkastje of bureau. Als ze maar ergens staan haha. 

Cacti on the window sill

Wat vonden jullie van deze interieur foto's? En hoe zouden jullie je studentenkamer het liefst willen inrichten? Alles strak en wit, of juist een beetje slordig en met veel kleur? Laat het me weten! 



Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten