dinsdag 11 februari 2014

DIY | STOERE PENNENBAKJES





Ik kwam toevallig op dit leuke idee. Ik was namelijk bezig met spuiten en ik had mijn object op een potje gezet. Toen ik klaar was met spuiten zat het potje ook helemaal onder de verf en het zag er best tof uit. Ik heb daarom meerdere potjes gepakt -verschillende formaten- en ben die ook gaan spuiten. Het eindresultast vind ik heel leuk geworden!

WAT JE NODIG HEBT
- potjes 
- spuitbus 
- kranten


Je kunt gewoon gebruikte potjes gebruiken, bijvoorbeeld van appelmoes etc. De spuitbus heb ik bij de Action gekocht voor maar €2,09. Ik heb voor de kleur mat zwart gekozen, maar je kunt elke kleur kiezen die je maar wilt! 

STAP 1 
Leg een hoopje met kranten neer ergens buiten en zorg dat je op een goede plek staat (in verband met de wind). Zet het potje in het midden van de krant neer en schud de spuitbus een minuut lang (kijk ook naar de gebruiksaanwijzing op de achterkant van de fles).  


STAP 2
Nu kan je beginnen met spuiten. Blijf niet te lang op één plek maar draai er de hele tijd omheen zodat het laagje overal even dik is. Doe dit met alle potjes.




STAP 4
Zodra alle potjes gespoten zijn, moet je ze zo'n 10 minuten laten drogen. Ik heb dit voor de zekerheid iets langer buiten laten staan. 

STAP 5
Als ze droog zijn kun je er leuke pennen of kwasten indoen. Ik heb er pennen en stiften in gedaan en ze staan nu heel leuk op mijn bureau in mijn kamer! 


Deze DIY is dus zeker niet moeilijk zoals jullie zagen en het is ook zo gedaan. Het is een heel leuke originele toevoeging aan je kamer en nog goedkoop ook! 

X ANOUK. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten