vrijdag 11 oktober 2013

MY FASHION MUSE | VIKTOR&ROLF

Daar sta ik (de linker) aan de tafel bij dé Viktor en Rolf!




























"A..A..Anouk heet ik." stotterde ik verlegen toen Viktor en Rolf aan mij vroegen hoe ik heette. Ik had lang moeten wachten voordat ik aan de beurt was voor een handtekening in mijn sprookjesboek van ontwerpers die ik toen nog niet zo goed kende. Even later liep ik gelukkig met mijn gesigneerde boek de Bijenkorf door om de door hun ontworpen kerstcollectie en decoratie te kunnen zien. Het was allemaal zo mooi en bijzonder dat ik vanaf dat moment fan van ze was geworden! 
Doordat ze vandaag al twintig jaar lang geweldige collectie's, parfums, accessoires enzovoort ontwerpen, besloot ik om een blogpost over míjn fashion muse te schrijven. 

Mijn handtekenig! 
Viktor (links) en Rolf (rechts) 

Viktor en Rolf zijn twee geweldige avant-garde ontwerpers die de gekste collecties ontwerpen. Ze zijn altijd vernieuwend. Van parfum tot kleding en van kerstspullen tot kinderwagens. Ze kunnen alles wel bijzonder maken. Elke collectie wordt gemaakt met een dieperliggende gedachte. Maar niet alleen de kleding, ook is er altijd ook wel iets aparts aan de modeshow zelf, zo had elk model een rood hoofd, gingen de modellen (en zelfs Viktor en Rolf zelf!) tapdansen aan het eind van de show en werd er een model steeds meer aangekleed laagje voor laagje op de catwalk.
Hier een paar voorbeelden van mijn favorieten.

Viktor en Rolf voorjaar collectie 2010 

Hoe gaaf zijnd deze! Ready-to-wear, voorjaar 2010. 

a beautiful metallic dress, collectie najaar 2011 
Met het verkeerde been uit bed gestapt, voorjaar 2005 


Afbeelding
In 2008 werden er 54 poppen in antiek Franse stijl van ontwerpen gemaakt van de laatste vijftien jaar. 

Zelfs klompen kunnen er fashionable uitzien! 

Bad caviaar, zeep en natuurlijk dé FLOWERBOMB parfum. I love it! 

Ook bekende sterren lopen in de creaties van Viktor en Rolf, zoals Lady Gaga, Natalie Portman, Jennifer Lawrence en zelfs Mabel op haar trouwdag.

Lady Gaga is stunning

Jennifer Lawrence in een gewaagde creatie

De prachtige trouwjurk van Mabel met de steeds groter wordende strikken. 

Dit waren dan mijn favoriete modeontwerpers, Viktor en Rolf. Ik hoop nog vele creaties van ze te zien. Ik ben fan, jij ook? 

x anouk. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten