zondag 20 oktober 2013

LONDEN WERKWEEK MET SCHOOL

London is calling! 




Gisteravond laat ben ik terug gekomen van een geweldige werkweek in Londen. Ik heb veel leuke momenten meegemaakt met mijn vriendinnen, maar een paar dingen waren ook wat minder. Al met al zal ik deze week nooit meer vergeten en ik zal zeker nog een keer terugkeren naar deze stad.

Maandag 14 oktober 
Rond vijf uur in de ochtend stond ik al op om mijn laatste lekkere douche en ontbijt te nemen voor de komende week. Ik checkte mijn koffer en tas nog voor de laatste keer en daarna stapte ik alweer de auto in naar school. Na gedag te hebben gezegd van mijn familie, stapten we de bus in en reden we naar Calais, waar we met de boot naar Dover gingen. De boot rit was wel even lekker na een hele ochtend in de bus te hebben gezeten. Samen met mijn vriendinnen ging ik aan een tafeltje zitten en wat eten en we zijn ook nog eventjes in het winkeltje geweest. Na twee uur kwamen we aan in het Engelse plaatsje Dover, waarna we doorreden naar een ander plaatsje, genaamd Canterbury. Daar moesten we een kathedraal bezoeken en mochten we nog even door het stadje lopen. Rond zeven uur kwamen we aan op een parkeerplaats waar we elke dag werden afgezet en opgehaald door onze gastouders en waar de bus ons op zou wachten. Samen met drie vriendinnen werden we opgehaald door onze gastvrouw. Bij hun thuis werden we een beetje voorgesteld aan de vijf andere huisgenoten die daar woonden en gingen we avondeten met zijn vieren. We aten magnetron pizza met salade erbij. Daarna gingen we naar onze zeer grote kamer. Kuch kuch. De badkamer was al net zo mooi.

Canterbury Cathedral 


Dinsdag 15 oktober 
Na een verschrikkelijke nacht te hebben gehad - de vier maanden oude baby begon midden in de nacht te krijsen -, moesten we al om 6 uur 's ochtends opstaan. We douchten en aten daarna cornflakes met melk. Rond half 8 vertrokken we van huis en rond 8 uur vertrokken we met de bus naar Londen. De bus stopte bij Cleopatra's Needle, waarvandaan we een walking tour gingen doen. We liepen langs de Londen Eye, de Big Ben, Westminster, zagen we bij de Horse Guards het wisselen van de wacht en gingen we ook nog naar Buckingham Palace. Daarna ging ik met mijn vriendinnen met de taxi naar het British Museum, waar we verplicht naartoe moesten. Na het bezoekje aan het museum hadden we een paar uur tijd om te shoppen. We besloten om naar Oxford Street te gaan, omdat daar de meeste winkels zijn. De straat was erg lang, maar het is ons bijna gelukt om in elke winkel te gaan waar we in wilden. Zo zijn we bij de Topshop, River Island, Boots, Urban Outfitters, New Look, Next, Zara, Victoria Secret en de Primark geweest. De winkels waren erg mooi en ik heb ook een paar leuke dingen gekocht. 
Rond half 8 moesten we weer verzamelen bij de bus en gingen we door Londen sightseeing. De stad was echt prachtig in het donker!

Changing of the guards 

London Eye

Big Ben in het donker 

Natural History Museum 

Woensdag 16 oktober 
Vandaag gingen we naar Windsor Castle toe. Het was best lang reizen en iedereen was al best wel moe. Eenmaal daar was het ook nog eens aan het regenen en moesten we lang wachten voordat we er eindelijk in mochten. Eenmaal binnen was er niet heel veel om te zien, alleen de Changing of the Guards wat jammer genoeg niet veel voorstelde en alweer een kathedraal. We besloten om dan maar het dorpje in te gaan. Na een paar uur vertrokken we weer met de bus naar Londen toe, waar we een bezoekje brachten aan het Natural History Museum. Het was een heel gaaf museum met levensgrote dieren en dinosaurussen. Echt heel leuk om gezien te hebben. Daarna ging ik met een vriendin naar het dure warenhuis Harrod's. Het was echt zo mooi en luxe daarbinnen, dat ik gewoon bang was om iets kapot te maken. De chocolade afdeling was natuurlijk mijn favoriet. Alles zag er zo lekker uit, maar het was allemaal onbetaalbaar. 
Vandaag eindigde de dag al snel in de stad en waren we rond half 8 alweer bij ons gastgezin. Dit keer kregen we als avondeten patat met jawel zeker drie kleine kipnuggets en salade. Daarna hebben we nog veel lol in onze slaapkamer gehad.

Windsor Castle, changing of the guards

Natural History Museum 

Natural History Museum 

Donderdag 17 oktober 
Vandaag bezochten we in de ochtend de Tower of London. Vroeger was het een gevangenis, dus het leek mij best wel interessant. Dat viel uiteindelijk best wel tegen, want er was niet echt veel te zien. Daarna gingen we met de metro naar de St Pauls Cathedral. Dat bezoekje was dan wel weer heel erg gaaf. Samen met een vriendin en andere leerlingen gingen we naar de bovenste verdieping van de kathedraal. We konden zo recht naar het midden naar beneden kijken en dat was een erg gaaf gezicht. Daarna mochten we nog meer naar boven lopen. Ik moet zeggen dat mijn hart toen wel sneller begon te kloppen. De trappen waren namelijk erg hoog, smal en behoorlijk eng. Ik heb wel doorgezet en het was de moeite zeker waard. We kwamen helemaal bovenaan buiten terecht waar we over heel de stad uit konden kijken. Jammer genoeg mochten we niet lang boven blijven, omdat dat gevaarlijk was. Eenmaal weer beneden moesten we nog verplicht naar het museum Tate Modern, maar toen we daar aankwamen moesten we betalen om wat te kunnen zien. Dat deden we niet, dus gingen we er alweer vandoor. Toen hadden we weer vrije tijd, dus gingen we weer shoppen! We zijn in de Forever 21 geweest, waar ik twee heel leuke sweaters heb gekocht. Na lang zoeken zijn we ook nog de Sting ingeweest, waar we David Guetta tegenkwamen, en naar de Hollister, waar we op de foto gingen met een heel leuke medewerker. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij een biologische winkel. Ik nam samen met een vriendin sushi en pasta, wat echt heerlijk was! Rond zeven uur moesten we bij het Lyric Theatre verzamelen, omdat we naar Thriller de Musical gingen. De show was echt geweldig en ik heb mij erg vermaakt door het meezingen en dansen op de oude goede liedjes van Michael Jackson. 
Pas om  twaalf uur 's avonds kwamen we aan bij het gastgezin, dus gingen we meteen naar ons bed toe.

The Tower 

St. Pauls Cathedral 

Het prachtige uitzicht, met de London Eye 

David Guetta in levende lijven! 

Met een hottie op de foto hihi ;) 

Vrijdag 18 oktober 
Het was alweer tijd om naar huis te gaan naar drie geweldige dagen in Londen. We namen afscheid van het gastgezin en moesten daarna de hele dag in de bus zitten. Toen we bij de boot in Dover aankwamen, moesten we nog twee uur wachten voordat we de boot op mochten, omdat ze geen plek meer voor ons hadden. De boottocht zelf was wel gezellig. We aten wat en gingen alweer naar het winkeltje toe. De rest van de busrit in Frankrijk, België en Nederland hebben we twee films gekeken en rond kwart over negen kwamen we dan toch eindelijk aan op school. Ik heb thuis gelijk gedoucht en heb al de verhalen verteld aan mijn ouders en de foto's laten zien.

Op de terugweg met mijn vriendinnen 

Ondanks het gastgezin niet leuk was, was Londen overdag wel helemaal geweldig. Ik heb mij erg vermaakt en het erg gezellig gehad met mijn vriendinnen. Ik heb veel gezien en meegemaakt in deze stad en zal zeker nog een keertje terugkeren. 

x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten