maandag 12 augustus 2013

VAKANTIE IN DENEMARKEN 2013 | WEEK ÉÉN



De twee weken vakantie zijn helaas al weer voorbij, maar ik heb een heerlijke tijd gehad in Denemarken met mijn familie! Ik wil deze leuke vakantie graag met jullie delen, dus in deze blogpost zien jullie de eerste week van mijn vakantie. Enjoy!

Dag 1: zaterdag 27 juli 
Vanochtend stonden we rond half 7 op. We ontbeten, maakten eten klaar voor onderweg en voegden nog de laatste dingen toe aan onze koffers. Ik nam nog even afscheid van mijn kat - die ik twee weken niet zou zien! - en toen reden weg naar Denemarken. De rit duurde niet heel lang, maar ongeveer negen uurtjes. Bij Duitsland moesten we nog een boot nemen om in Denemarken te komen en daarna nog een uurtje rijden naar ons huisje in Marielyst. Rond 5 uur kwamen we daar aan en we begonnen gelijk met het klaarmaken van het avondeten. Toen we daar mee bezig waren, kwam de rest van het gezelschap - mijn oom, tante en twee neven -. Na het avondeten gingen we allemaal vroeg naar bed toe van de toch wel vermoeiende dag. 

Bye bye Duitsland, hello Denemarken! 

Ons eerste huisje, ziet er leuk uit toch! 

Dag 2: zondag 28 juli 
Vandaag was een heerlijk dagje niks doen met een boek lezen in het zonnetje in de tuin. Héérlijk! Even niet aan thuis denken, of aan werk of school. Gewoon genieten en niks doen. Wel heb ik nog in de ochtend met mijn oom en zus hardgelopen, dus het was niet helemaal een relext dagje haha. 

Dag 3: maandag 29 juli 
Vandaag hebben we Møns Klint beklommen, dat is een krijtrots met daaronder een strand. We hebben eerst het pad boven beklommen, het uitzicht was echt adembenemend. De route boven bracht ons met een trap - 300 treden! - beneden naar het kiezelstrand. Het strand gaf je echt het gevoel alsof je op een onbewoond eiland terecht was gekomen! Om weer terug bij de auto te komen, moesten we weer de trap oplopen. Dat was wel erg zwaar, zeg! Maar het was zeker de moeite waard! 
In de avond gingen we nog badminton spelen in onze tuin en hebben we aan tafel gekletst voordat we naar bed gingen. 

Het prachtige uitzicht! 

De klif en het strand van bovenaf. 

De trap van 300 treden! 

Het kiezelstrand. 

Dag 4: dinsdag 30 juli 
Na weer te hebben hardgelopen in de ochtend, gingen we in de middag naar het 'centrum' in van ons dorpje. Het stelde niet heel veel voor, maar het was toch even fijn om de winkels te bekijken. 
Omdat het super mooi weer was, ging ik in de namiddag nog even naar het strand met mijn twee neven. We wilden eigenlijk gaan zwemmen, maar er waren te veel kwallen in het water. Echt walgelijk! Dus na even te hebben gezont, zijn we weer terug naar het huisje gegaan. 

Laying on the beach 

Dag 5: woensdag 31 juli 
Hiep hiep hoera, mijn vader is jarig! We hadden in de ochtend dus een extra gezellig ontbijt, ook al was die wel erg vroeg. Vandaag gingen we namelijk naar de hoofdstad van Denemarken toe, Kopenhagen. De stad is echt heel groot - een beetje vergelijkbaar met Amsterdam, maar dan nog met een haven. We liepen eerst langs de haven, opzoek naar het standbeeld The Little Mermaid. We zochten en zochten, maar konden het maar niet vinden! Na het hebben gevraagd, hebben we het o zo beruchte beeld dan toch echt gevonden! Het stelde echter niet veel voor, maar het was toch wel leuk om gezien te hebben. Daarna gingen we naar de andere kant van de stad toe. Onderweg vonden we nog een binnenplaats met een restaurant en omdat we allemaal zoveel honger hadden, gingen we daar eten. We aten allemaal Smørrebrod - ik de variant met garnalen en ei - wat echt typisch Deens is. Het was echt heerlijk! Toen onze magen weer gevuld waren, liepen we weer verder. Zo gingen we nog een kunstmuseum in en naar een soort gelijke Vondelpark - maar dan veel mooier! Ook gingen we nog even het centrum in, waar ik bij de Tiger snorrenstempels heb gekocht. Zo blij ben ik er mee! Al snel gingen we weer het centrum uit - wat ik erg jammer vond, want ik had wel zin om te shoppen - en pakten we de auto naar huis. Het was een super leuke dag en de stad was ook erg leuk! 

The Little Mermaid. 

Mijn Smörrebröd, ziet er lekker uit toch! Hmmm 

Het mooie park met prachtige bomen! 

De mooie haven van Kopenhagen en de bekende gekleurde huisjes. 

Dag 6: donderdag 1 augustus 
Niemand had vandaag echt veel zin om iets te doen, dus gingen we niet met zijn allen ergens naartoe. Samen met mijn ouders en zus zijn we naar het centrum van Nykøbing gegaan, waar we even door zijn geslenterd. 
In de avond hebben we met zijn allen een badmintontoernooi gehouden. Dat was erg gezellig en we hebben echt hard om elkaar gelachen! 

Dag 7: vrijdag 2 augustus 
Het was vandaag perfect strandweer! De zon scheen volop, het was heet en het water was lekker verkloelend. We brachten daarom ook onze dag door op het strand. Mijn neef heeft een onderwatercamera, dus hebben we grappige onderwaterfilmpjes gemaakt. De rest van de dag hebben we in het water gezwommen en op het strand gezont. Héérlijk! Door het dagje strand was ik behoorlijk gekleurd - lees verbrand. Echt weer iets voor mij om te verbranden, hoor! 
Omdat dit onze laatste dag alweer was in dit huisje, moesten we in de avond alvast onze koffer herpakken en doken we vroeg ons bed in. 

Een mooi strandje met mooi weer. 

Op deze foto zie je goed hoe gekleurd/verbrand ik was geworden! 

Dit was week 1 van mijn vakantie in Denemarken. De volgende keer komt week 2 op de blog! 

x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten