dinsdag 13 augustus 2013

VAKANTIE IN DENEMARKEN 2013 | WEEK TWEE






In deze blogpost komt deel twee van mijn travel diary aan bot. Deze post bevat de laatste week van mijn vakantie in Denemarken. So enjoy! 

Dag 8: zaterdag 3 augustus 
We zaten al vroeg in de auto op weg naar het tweede huisje in Løjt, vlakbij Aabenraa. Het was zo'n vier uur rijden, maar tussendoor zijn we ook nog even in de oude hoofdstad Odense geweest. We hebben daar het huisje van H.C. Andersen gezien - dat is een beroemde sprookjesboeken schrijver, maar ík heb nog nooit van hem gehoord - en zijn we het centrum ingegaan. We hebben bij een hip tentje een heerlijk Deens broodje gegeten en zijn toen het laatste stukje gaan rijden. 
Het huisje was best mooi en de camping zag er ook goed uit. 
Na het uitpakken van onze koffers en het avondeten zijn we even de camping wezen  verkennen.

Het schattige huisje van H.C. Andersen. 

Ons tweede huisje, ook weer leuk! 

Dag 9: zondag 4 augustus 
Met mijn ouders, zus, oom en tante zijn we vandaag naar het interieurmuseum Trapholt geweest. Ze hadden heel mooie meubels en gelukkig hadden ze ook een fashion afdeling! De kunstenaar had een geweldige collectie gemaakt, genaamd 'The World is my Skin'. Het waren geen normale kledingstukken, maar heel aparte. Echt super gaaf. Er waren ook nog andere coole dingen te vinden in het museum, dus al met al was het best leuk. 
Nadat we klaar waren in het museum, hebben we het plaatsje Fredericia bezocht, een vestingstad. Alle winkels waren dicht, dus het stelde niet veel voor, jammer genoeg. 

Het museum Trapholt 

De collectie van de aparte kunstenaar Nick Cave. 

Dit is echt mijn favoriet! 

Mini me! 

Dag 10: maandag 5 augustus 
In de ochtend was het weer tijd voor een hardlooprondje, alleen wisten we niet hoe we moesten rennen. Er was een bos vlak bij ons huisje dus gingen we daar doorheen rennen, maar eenmaal uit het bos kwamen we op een verkeerde weg terecht. We bleven echter maar doorrennen en verdwaalden steeds meer. Uiteindelijk besloten we om dezelfde weg terug te nemen, zodat we zeker wisten dat we thuis zouden komen. Na een uur te hebben gelopen zijn we dan toch echt thuis gekomen, gelukkig! 
Na het ontbijt gingen we met zijn alle naar het centrum van Aabenraa toe, wat het mooist gerenoveerde centrum bleek te zijn. Het centrum was inderdaad heel mooi. Ze hadden de Tiger, H&M, Vero Moda, Only en nog veel meer leuke winkeltjes. Jammer genoeg was het te warm om te winkelen - vonden de andere tenminste -, dus besloten we om een andere keer terug te gaan. 
Omdat het zo mooi weer was, gingen we dus maar naar het strandje toe en hebben we daar heerlijk gelegen en gerust. 

Dag 11: dinsdag 6 augustus 
De nacht was echt verschrikkelijk. Het onweerde hartstikke erg en de wind was ook behoorlijk hard. We hadden dus niet echt een goede nacht achter de rug, maar alsnog gingen wij vrouwen - mijn mam, tante, zus en ik - opnieuw naar het centrum van Aabenraa. Dit keer dus zonder de mannen, omdat die alleen maar in de weg zouden lopen haha. Het shoppen was echt wat ik nodig had en het was ook erg gezellig. Tussendoor namen we bij een cafeetje een kop chocolade melk, die echt mega groot en verrukkelijk was! 
Uiteindelijk heb ik heel leuke dingen gekocht. Bij de Vero Moda heb ik een shirt met de tekst #style gekocht - die hier goedkoper was als in Nederland :D - en bij het winkeltje Sparkz heb ik een blauwe trui gekocht waar ik al heel lang naar op zoek was. Super blij ben ik er dus mee! 
In de avond gingen we nog kaartspelletjes spelen, wat pas echt een vakantiegevoel gaf. 
Een heerlijke dag was dit dus! 

Mijn mega grote en heerlijke chocolade melk! Hmmm

Zo verliefd op mijn aankopen! 

Dag 12: woensdag 7 augustus 
Vandaag was mijn oom Peter jarig! Gisteravond hadden we al slingers voor hem opgehangen en vanochtend pakte hij zijn cadeautjes uit. 
Na het feestvieren zaten we even later alweer in de auto, want we gingen naar het schattige plaatsje Ribe toe. Ze hadden heel leuke winkeltjes en de jongens zijn ook nog naar het Vikingmuseum gegaan - ik niet, want ik heb helemaal niks met die stomme vikingen ;) 
Rond vier uur gingen we bij een pizzaria ook alvast avondeten. Mijn moeder en ik deelden een pizza Margarita en een pasta bolognese met elkaar. Als toetje haalden we bij een ijswinkel heerlijke ijsjes. Ik nam een bolletje Brownie en Stacciatella, wat echt héérlijk was! 
Op de terugweg hebben we bij een bakker ook nog lekkere gebakjes gehaald voor de verjaardag die we in de avond hebben opgegeten. 

Dit Playmobil voetbalveld hing in een steegje op het plafond, echt super gaaf gedaan! 

Dag 13: donderdag 8 augustus 
Vanochtend gingen we weer hardlopen, maar niet door het bos heen! Dit keer renden we langs de weg de heuvels op, wat echt heel zwaar was. Gelukkig was het op de terugweg wel bergafwaarts, wat het een stuk makkelijker maakte! 
In de middag zijn we naar het havenplaatsje Sønderborg gegaan. We zijn daar naar het slot gegaan - alleen niet ingegaan -, naar de haven en we zijn het centrum nog ingeweest. 
Het was best wel koud vandaag, wat het best wel minder leuk maakte. Maar alsnog was het gezellig. 
In de avond gingen we weer kaartspelletjes spelen. 

Het slot van Sønderborg. 

Het haventje en een schattig vissersbootje. 

De haven. 

Dag 14: vrijdag 9 augustus 
Vandaag is onze laatste vakantiedag alweer! Morgen gaan we namelijk al in de ochtend weer naar huis rijden. Opzich wel jammer, want het is hier heel gezellig, maar aan de andere kant wil ik ook wel weer naar huis toe. 
Gelukkig zat het weer op onze laatste dag mee. In de ochtend zijn we nog even naar het centrum gegaan om nog een paar dingen te halen voor de reis naar huis en om onze Kronen op te maken. 
In de middag zijn we naar het strand gegaan. We hebben nog een paar uurtjes heerlijk gelegen, gekletst en gelezen. 
Onze laatste avondmaal was een heerlijke barbeque en als toetje Ben&Jerry Cookie Dough! Het kon dus niet beter ;)
In de avond gingen we allemaal onze koffers inpakken en gingen we vroeg naar bed. 

Even heerlijk met mijn voetjes in het water! 

Het water. 

Het strand. 

Dag 15: zaterdag 10 augustus 
In de ochtend waren de laatste voorbereiden en rond negen uur verlieten we het huisje. Toen kwam het punt dat we afscheid van elkaar moesten nemen, we gingen namelijk niet met elkaar terugrijden. Mijn tante moest zelfs een traantje wegpikken, waardoor ik ook bijna begon! 
De rit was verschrikkelijk, dat kwam grotendeels doordat mijn vader en zus zich niet lekker voelden. Gelukkig ging dat na een tijdje over! Ook hadden we in Duitsland een file na een andere file, wat dus niet zo opschoot. Ik heb de hele rit een beetje gelezen en naar buiten gekeken. Rond vijf uur kwamen dan eindelijk thuis. Mijn kat zat al in de gang op ons te wachten en hij heeft de hele avond als een malle kopjes lopen geven. Hij heeft ons zeker weten gemist! 
Als ik aan deze vakantie terugdenk, denk ik aan een topvakantie! We zijn sportief bezig geweest, maar hebben ook weer verschrikkelijk veel gegeten. We hebben veel steden bezocht en geprobeerd om Deens te leren, wat echt grappig was. Ook de strandbezoeken en niks doen dagen waren even heerlijk. Al met al was het dus een super gezellige vakantie! 

Zo, dit was dan mijn vakantie. Houden jullie meer van strandvakanties of doevakanties? 

x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten