zondag 7 april 2013

DIY | FRINGE TOP




Vandaag staat er weer een nieuwe DIY klaar! Ik wilde al een tijdje een fringe top maken, maar ik had het juiste shirt er steeds niet voor of geen tijd. Maar vandaag heb ik er dus eindelijk tijd voor gemaakt. Ik heb een oud shirt gebruikt, van Guns 'N Roses. Je kan elk shirt gebruiken wat je maar wilt, maar het is wel mooier als je een lang shirt gebruikt. Het is heel simpel om te maken en er zijn maar een paar stappen voor nodig. 

Wat je nodig hebt: 
- een shirt 
- een (stoffen)schaar 
- tape 



Stap 1 
Leg je shirt op de grond en pak een stuk tape. Je plakt de tape op je shirt -waar je dat doet, ligt eraan hoe lang jij je slierten wilt. Het mooiste is als de slierten vanaf je navel beginnen, dus tape het rond daar ongeveer af. 


Stap 2 
Nu is het tijd om te knippen! Begin van links naar rechts stroken te knippen. Knip ze niet al te dun, maar ook niet te dik. De stroken hoeven niet helemaal mooi recht te worden, want het moet er juist stoer uitzien. 


Stap 3 
Nu de stroken klaar zijn, is het tijd om ze uit te rekken. Pak een strook aan de bovenkant -bij de tape- en aan de onderkant. Stretch het nu uit en doe dat met alle stroken. 


Stap 4 
Knip de onderkant van de stroken er nog af voor een mooier resultaat en je hebt een fringe top! Dat was easy toch?! Dit is het eindresultaat: 



Een ultieme festival outfit en ik ga hem ook zeker dragen in de zomer! 
Wat vonden jullie van deze DIY? Gaan jullie ook zo'n fringe top maken? 

x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten