maandag 11 maart 2013

DIY | WALL OF ART




Vandaag twee nieuwe do it yourselfs! Met mijn vriendin haar verjaardag een paar maanden geleden hebben we collage's gemaakt op grote schilders doeken. Deze hangt nu al een tijdje aan mijn muur, maar ik vond het nog steeds kaal staan. Daarom heb ik nu twee kleinere schilders doeken gekocht en figuurtjes van een uil en hert. Ik laat jullie vandaag zien hoe jullie deze twee dingen zelf gemakkelijk kunnen maken! 

Wat je nodig hebt voor collage: 
- schilders doeken 
- (mode)tijdschriften
- lijm 
- schaar

Stap 1

Knip uit tijdschriften leuke plaatjes uit. Ik heb de CosmoGirl! gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook andere gebruiken. Knip leuke woordjes uit, modeplaatjes of wat anders dat jij leuk vind. Alles kan! Ik gebruik op één doek alleen maar teksten en op de ander alleen maar plaatjes. 



Stap 2
Beetje schuiven, beetje switchen. Kijk hoe jouw plaatjes het beste passen op je schilders doek. Als je tevreden bent, kun je ze opplakken. Je kunt ze recht toe recht aan opplakken -wat ik heb gedaan-, maar je kunt ze ook over elkaar heen plakken of een beetje scheef neerleggen. Doe wat jij het mooist vind. 
Als je dit allemaal gedaan hebt ben je al helemaal klaar! 



Wat je nodig hebt voor uil/hert:
- 3D vorm van uil/hert (heb ik bij de Xenos gekocht) 
- papier met print 
- lijm (/plakband) 
- schaar 


Stap 1 
Pak het papier met print en leg de vorm van de uil en het hert erop. Trek deze vorm twee keer over -voor de voor- en achterkant. Plak deze kanten op de 3D vormen. Meet de zijkant van de uil en hert -bij deze zijn dat 3,5 cm- en knip stroken uit van de totale omtrek van de vormen. Plak deze nu ook op de 3D vormen. Werk het nog even netjes af en dan zijn ze alweer klaar! 


Laatste stap
Nadat ze klaar waren, heb ik ze opgehangen bij mijn andere collage die zo eenzaam aan mijn muur hing. Nu ziet mijn stukje muur er een stuk gezelliger uit! De uil en het hert kun je opplakken met een buddy en de schilders doeken kun je met een spijker bevestigen. Klinkt eng, maar is heel makkelijk hoor! 


Dit was de DIY voor deze keer weer! Wat vinden jullie ervan? 

x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten