maandag 11 augustus 2014

5 MAKKELIJKE, MAAR VERSCHILLENDE DIY-IDEEËN

Anthro Knock-off Necklace-1-8.jpg


Heeft de vakantie al lang genoeg geduurd volgens jou en verveel jij je dood (wat ik mij nauwelijks kan voorstellen). Dit duurt dan niet lang meer, want in dit bericht laat ik 5 makkelijke en leuke diy-ideeën zien! Ze zijn alle 5 totaal verschillend, dus voor iedereen zit er wel wat leuks tussen om te maken. Ik heb niet al te moeilijke uitgekozen, maar toch zijn ze stuk voor stuk heel leuk. Ik heb zelf de laatste tijd niet veel creatieve dingen gedaan, maar nu ik deze ideeën zie, zit ik weer vol energie en inspiratie om wat te gaan maken! Ik hoop dat jullie dat nu ook hebben :) 

Ik heb heel veel statement kettingen, bijna allemaal wel van de H&M. Ik vind ze stuk voor stuk geweldig, maar hoe leuk is het om je eigen ketting te maken! Dan kom je in ieder geval niet iemand op straat tegen die dezelfde heeft haha. Ik vond deze ketting van de blog Unexpected Elegance heel leuk, ook vooral omdat hij zo minimalistisch is. De ring om haar hals heeft ze gewoon bij de knutselwinkel gehaald en de halve rondjes heeft ze gemaakt van karton. Hoe leuk is dat! Je kunt ze daarna natuurlijk in elke kleur spuiten of verven als je wilt, dus zo wordt hij extra persoonlijk. Alle diy's heb ik gevonden op Craft Gawker, een site met alleen maar zelfgemaakte creaties. 

Anthro Knock-off Necklace.jpg.jpg

Ik zag zo vaak Diy's voorbijkomen met rietjes en ik blijf ze nog steeds heel leuk vinden, vooral omdat het er volkomen niet uitziet als rietjes! De rietjes zijn verbonden met ijzerdraad aan elkaar en zijn gespoten in een mooie koperen kleur. Je kunt er eigenlijk van alles en nog wat van maken; van deze diamand tot een soort vogelhuisje tot een lamp. 

straw gems-17

Weer een leuk interieur accessoire. Dit keer houten kandelaars die in een mooi kleurtje geverfd zijn. De blokken zijn dus van hout, waar ze vervolgens een gat in hebben geboord qua dikte van de kaars. Vervolgens hebben ze hem geverfd in het wit en nog een mooie koperen detail erbij.

DIY Wood Block Candle Holders

Deze diy is wel iets moeilijker, maar nog steeds wel te doen (denk ik). Deze blogger heeft simpele schriftjes omgetoverd tot iets heel moois, wat je bijvoorbeeld ook kunt doen met kaarten etc. Ze heeft op normaal papier met waterwerf gespeeld tot er iets moois uitkwam, heeft het toen uitgeknipt in een zeshoekige vorm en plakte het toen op het schriftje. Het ziet er zo leuk uit! 

kraft&mint DIY Geometric Moleskine Notebook

En als laatste deze leuke diy. Er stond niet bij waar ze die houten onderzetters vandaan hadden, dus ik neem aan of in een winkel of dat ze het zelf hebben gezaagd ;) In ieder geval vond ik het heel leuk wat ze ermee hadden gedaan. Ze hebben tape gebruikt om met verf figuren erop te krijgen, zodat je originele onderzetters krijgt. Een heel leuk idee en mooie uitkomst! 

IMG_0763




Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten