zondag 13 juli 2014

AMSTERDAM FASHION WEEK | VRIJDAG 11 JULI


Dag twee van AFW staat vandaag op het menu. Een dag vol met aparte en gave designers. De collectie van Fernanda Fernandes doet mij erg denken aan het primitieve. Ze heeft gekozen voor aardse kleuren en voor materialen als veren en bont. Ook komen er prints in voor met bijvoorbeeld apen. De collectie van Bregje Cox en Joelle Boers is echt mijn favoriet tot nu toe. Ze heeft heel gave prints gebruikt en de kleuren vind ik ook super mooi. Elk model heeft lijnen lopen op het gezicht, wat het erg modernistisch maakt. Dan de ontwerper Franzel Amsterdam. Deze ontwerper heeft in zijn kledingstukken beroemde werken, zoals "het meisje met de parel", verwerkt. Het zijn dus echte kunstwerken genoemd, ook wel postmodernistisch. Ready to fish by Ilja vind ik echt heel gaaf. De collectie is lekker minimalistisch, maar toch worden er kleuren in gebruikt en prints. Best wel draagbare kleding is het. De volgende collectie vond ik echt heel apart, maar wilde ik toch aan jullie laten zien. Het is namelijk een keer iets anders dan normaal. Ik heb het over de collectie van Maaike Fransen. Ze heeft outfits gemaakt die ze heeft gecombineerd met alledaagse voorwerpen, zoals een winkelwagentje. Heel apart, maar wel erg leuk! Als laatste was er nog een show met allemaal verschillende designers. Volgens mij waren dit ontwerpen van net afgestudeerden, want sommige herkenden ik van het bericht dat ik over de Gerrit Rietveld Academie studenten had geschreven. Deze show werd mede mogelijk gemaakt door V&D en er komen heel gave ontwerpen aan bod.  

FERNANDA FERNANDES 

JOELLE BOERS | BREGJE COX

FRANZEL AMSTERDAM 

READY TO FISH BY ILJA

MAAIKE FRANSEN

LICHTING 2014 SUPPORTED BY V&D 




Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten