zaterdag 12 juli 2014

AMSTERDAM FASHION WEEK | DONDERDAG 10 JULI


Amsterdam Fashion Week is weer definitief gestart met twee prachtige opening shows. Omdat ik zelf niet naar een show ga, leek het mij leuk om alsnog ermee bezig te zijn door er berichten over te schrijven. Zo zie ik alsnog de shows (al zou ik ze liever in het echt zien) en kan ik ze met jullie delen voor als jullie ook niet naar de shows gaan. We beginnen AFW met twee goede ontwerpers; Olaf Hussein en Claes Iversen. Van de eerste ontwerper had ik persoonlijk nog nooit van gehoord. Voor degene die hem ook niet kennen: hij maakt mooie en hippe mannenkleding. Meestal kijk ik nooit naar shows met mannenkleding, maar deze collectie vond ik toch wel mooi! Heel stoere items en het stofgebruik is ook heel gaaf. Hij heeft voornamelijk gekozen voor spijkerstof-kleuren en nog een beetje grijs-/ wit- en zwarttinten. Ik vind het een heel mooie collectie! 
Dan over naar Claes Iversen, ik denk dat de meeste hem kennen door de jurk van Ilse Delange voor het Songfestival. Ik vond die jurk echt prachtig en ook deze collectie heeft een wauw-factor. Claes heeft gebruik gemaakt van vooral lichte kleuren (zoals wit en lichtroze), maar ook van donkerdere kleuren (zoals blauw en zwart). Veel kleurvariatie dus en qua ontwerpen ook. Dit zegt niet meteen dat het geen samenhangende collectie is, want dit is het juist wel! Wat ik ook zo leuk aan deze collectie vind, is dat de meeste modellen op platte sandalen lopen. Bij bijna alle shows lopen modellen op hakken, dus dit vind ik wel een erg gaaf detail. Dit maken de outfits iets stoerder en minder truttig. Erg geslaagd dus! 


OLAF HUSSEIN 

CLAES IVERSEN 




Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten