dinsdag 10 juni 2014

PINKPOP MAANDAG 2014


Gister was het dan zover, mijn zus en ik gingen een dagje naar Pinkpop! We wilden eerst graag een weekendticket, maar deze was helaas al uitverkocht. We wilden zo graag, dat we toch nog een dagticket kochten. We moesten en zouden Metallica zien! Daarnaast was de line-up van maandag ook best wel leuk. Jett Rebel, Stromea, Young the Giant en Avenged Sevenfold waren vooral gaaf. 

Rond acht uur zaten mijn zus en ik al in de auto op weg naar Limburg, Landgraaf. Het was twee en een half uur rijden, maar het was heel gezellig in de auto. We hebben keihard muziek afgespeeld van bands die die dag zouden optreden. Rond half 11 kwamen we aan op het parkeerterrein en toen moesten we nog ongeveer drie kwartier lopen voordat we op het festivalterrein waren. Eenmaal daar kregen we een grote teleurstelling dat we geen bandje kregen (die was namelijk alleen voor de weekendtickets!). Hier baalde ik wel van, want dit vind ik juist altijd zo leuk staan. Maarja, het moet dan maar hè. We hebben eerst een beetje het terrein verkend en muntjes gehaald en zijn toen naar het eerste concertje gegaan. 



Het eerste concert was van Jett Rebel. Hij is sinds kort best wel populair en ik vind hem zo leuk! Hij kan echt super goed zingen (ook live is hij heel goed) en hij heeft iets aparts wat ik zo leuk aan hem vind. Hij stond lekker los te gaan op het podium en zijn zang was echt heel goed. Dit eerste optreden van de dag was daarom ook een goed begin! 




Ook zijn we eventjes naar Young the Giant geweest (omdat mijn zus dit niks vond en ze ook naar Stromea wilde). Ik vond het wel een erg gaaf concert. Ze kunnen heel goed live zingen en zijn lekker energiek. Mijn zus vond het te softe muziek, ik vond het wel vrolijk en het is ook weer eens wat anders dan rock muziek. 


We zijn ook nog even bij Jake Bugg gaan kijken. Ik had hem vorig jaar al op Lowlands gezien en toen vond ik hem heel leuk. Hij heeft een aparte stem, maar dit keer vond ik die een beetje irritant. We hebben het concert dus niet helemaal afgezien. 



Op het terrein stonden ook lachspiegels, zo leuk! Op de linker lijken we echt super dun en op de rechter zijn we net lilliputters. Het was echt geniaal haha. 


We zijn nog naar een aantal concertjes geweest, waaronder van Avenged Sevenfold, ik ben alleen vergeten daar foto's van te maken:( Hoe dan ook, het concert was echt geweldig. Ze zijn echt super goed live en zetten echt een mooie show neer. Lekker headbangen en schreeuwen. 

In de avond was het tijd voor waar we gekomen waren, Metallica. We stonden in de rij om in het voorste vak te kunnen staan en dit lukte! We moesten wel nog een uur wachten, wat later nog langer werd door het noodweer wat er aan kwam. De bui zien je op de foto hieronder, later zag het er nog donkerder uit. Het regende keihard en daar stonden we in onze short en top zonder mouwen. Gelukkig stond er een heel lief stel achter ons en mochten we schuilen onder hun regenponcho. Zo lief! Ik was nog steeds zijknat, maar ik had het wel minder koud. Ook ging het enorm onweren, wat soms best wel eng was. We moesten weg van alle ijzeren objecten en van het podium vandaan, we moesten dus weer uit het vak! Na weet ik niet hoe lang was de bui eindelijk voorbij en mochten we weer in het vak gaan staan. Misschien beter dat dit alles gebeurde, want we hadden nu wel een beter plekje! We stonden heel mooi vooraan. 



Het concert van Metallica was gewoon WAUW! Ze waren echt fantastisch live en gaven echt een indrukwekkende show neer. Ze speelden alleen maar liedje die wij hadden aangevraagd. Ik kende heel veel nummers niet, maar genoot er alsnog van. Op het einde kwamen er ook nog grote ballonnen en er mochten zelfs twee mensen nummers aankondigen. Na maar dan twee uur stopten ze er helaas mee en gingen ze plectrums en stokjes gooien. Mijn zus ving een plectrum, maar ik niet. Totdat ik thuis kwam en er één in mijn bh vond haha! Toch nog een beetje mazzel ;) 


Hoewel het weer dus niet helemaal mee zat (of het was veel te warm of het kwam met bakken uit de lucht) was het een super dag om nooit te vergeten. De optredens waren geweldig en Metallica zal ik zeker ook nooit vergeten! 



Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten