zondag 25 augustus 2013

DIY | PIMP JE BOEKENKAFTEN MET WASHI TAPE





De vakantie is alweer bijna afgelopen, dus dat betekent boeken kaften! Boeken kaften vind ik altijd heel leuk om te doen, omdat je boeken er dan meteen een stuk leuker uitzien. Omdat ik graag unieke boeken wil, besloot ik om ze dit jaar te gaan pimpen. Zo pakte ik mijn washi tape en stempels erbij! 

Wat je nodig hebt: 
* schoolboeken
* kaftpapier (ik heb ze bij de HEMA vandaan)
* schaar
* plakband
* washi tape (ook HEMA)
* stempels en stempelkussen


Stap 1 
Eerst moet je natuurlijk je boeken kaften (ik neem aan dat iedereen wel weet hoe dat moet ;). Ik heb voor kaftpapier gekozen dat lijkt en voelt als papier/karton. Ik vond dit er erg gaaf uitzien en met de versieringen wordt het vast al helemaal tof! Als je je kaftpapier wilt bewerken, kun je het beste kiezen voor neutrale kaften, anders wordt het veel te druk. Ik heb er voor gekozen om niet al mijn boeken te gaan versieren met tape, dus heb ik ook kaftpapier met bloemenprint erbij genomen.


Stap 2 
Nu al je boeken gekaft zijn is het tijd om ze te gaan versieren. Ik begin eerst met de stempels, zodat ik weet waar ik het washi tape kan plaatsen. Ik gebruik deze stempels om het vak op te schrijven en mijn naam (dit doe ik dus in plaats van de etiketjes).




Stap 3 
Je kunt op verschillende manieren de washi tape gebruiken. Je kan je boek er helemaal vol mee plakken, of je houdt het rustig. Het is ook leuk om dit per boek af te wisselen, zodat het niet allemaal hetzelfde is. Hieronder een paar voorbeelden.


Stap 4 Optioneel 
Deze stap hoef je niet perse te doen, maar kan wel handig zijn. Als je wilt dat je kaftpapier het hele jaar mooi blijft, kun je ervoor kiezen om er nog een doorzichtige kaft overheen te doen. 

Het resultaat 
Dit zijn mijn gekafte boeken. Zoals jullie zien, zijn ze allemaal anders, wat ik erg leuk vind. Ook heb ik een paar boeken met die bloemenprint gedaan. Ziet er leuk uit toch?!



Dit waren mijn boeken voor dit schooljaar. Ik hoop dat jullie het erg leuk vinden en dit ook een keer zullen doen! 

x anouk.

1 opmerking:

  1. heeiii,

    ik heb het ook met washi tape gedaan. Ik heb het zelfde gedaan, alleen zonder de stempels. Ik vond het idee erg leuk met een kant allemaal verschillende tapes en dan een lijn!

    greeetzzz

    BeantwoordenVerwijderen