maandag 8 juli 2013

THE COLOR RUN | THE HAPPIEST 5KM ON THE PLANET

In The Color Run sfeer en nog helemaal wit!  

Gister was het dan eindelijk zover, ik ging samen met een vriendin met de trein naar Zwolle om deel te nemen aan The Color Run. Benieuwd naar hoe deze dag was? Lees dan snel verder! 



Om kwart over twaalf zaten we met z'n tweeën al in de trein. We hadden onze sportkleding al aan, maar gelukkig waren we niet de enige! Om kwart voor één kwamen we opgetogen aan in Zwolle. We hadden er zo veel zin in! Voordat we bij The Color Run aankwamen, moesten we nog een kwartier in de hitte lopen. Eenmaal bij het terrein aangekomen, was het al heel erg druk. We moesten eerst nog in een rij staan voor ons pakket. In het pakket zat een Color Run shirt, een zweetband en een nummer. 

Mijn vriendin en ik kochten ook nog een armbandje als aandenken. Voorbereid op alles, moesten we nog drie kwartier in de rij wachten voor de start. Daar stonden we dan, met tien duizend mensen op een hoopje in die hitte. Dit was wel echt verschrikkelijk, maar de gedachte dat we bijna mochten lopen maakte het iets verdraaglijker. 

De (te) lange rij voor de start. 

Toen we eenmaal over de start waren, kregen we eerst nog een kleine warming-up en daarna mochten we eindelijk beginnen met the happiest 5km on the planet! Het rennen zelf was heel erg zwaar, vooral ook omdat het zo warm was. Maar eenmaal bij de eerste kilometer werden we weer helemaal opgepept door het vrolijke oranje wat op ons gegooid werd. Het zag er zo gaaf uit! We waren echt helemaal gekleurd en het gaf zo'n goed gevoel! Zo renden we verder. Bij de twee kilometer kregen we een groene oppepper, bij de drie kilometer blauw en vlak voor de finish kregen we nog een roze wolk over ons heen. Bij de finish aangekomen kregen we een kleurenzakje met daarin poeder die we met z'n allen bij het festival zouden gooien. 

Het resultaat van 5km kleurrijk plezier! 

Helemaal blij dat we dit overleefd hebben! 

De DJ riep iedereen bij elkaar, zei dat we moesten bukken en bij het aftellen moest iedereen opspringen en het kleurenzakje in de lucht gooien. Het was een geweldig gezicht om al die kleurtjes in de lucht te zien van veraf, maar als je er zelf onder staat, zie je alleen maar een grote mistwolk. Alsnog was het geweldig! 

3,2,1 let's see some colors! 

We maakten nog even foto's en daarna gingen we alweer weg, omdat het eten hier zo belachelijk duur was. We aten wat bij het station en daarna gingen we alweer naar huis. In de trein werden we heel raar aangekeken door mensen en ook thuis lachten mijn vader mij uit over hoe ik eruit zag. Maar dat boeide mij niet, want ik voelde me geweldig en ik had een onvergetelijke gebeurtenis meegemaakt! 

Yeaah we did it! 

Ondanks het (te hete) weer, was het een geweldige ervaring. Als je twijfelt of je dit ook wilt doen (vanwege het geld etc), ik zeg gewoon doen want dit wil je echt niet missen! 

x anouk. 

1 opmerking: