donderdag 11 april 2013

DIY | QUOTES AAN DE MUUR





Je ziet ze vaak voorbij komen: (fashion)quotes. Ze zijn erg inspirerend, maar behalve er naar kijken, doe ik er eigenlijk niks mee. Laatst zag ik op een app allemaal leuke ideeën staan wat je met die quotes kunt doen! Ik werd gelijk geïnspireerd en ging diezelfde avond nog aan de slag. 
Als je eenmaal een leuke quote hebt gevonden, kun je hem bijvoorbeeld in een lijstje doen en op de tafel zetten of ophangen aan de muur. Een andere optie is dat je jouw quote op je shirtje schrijft! Allemaal super leuke ideeën, maar ik heb toch voor iets anders gekozen. 
Ik ga met behulp van (mode)tijdschriften de letters maken en op mijn muur plakken.  

Een paar leuke tips voor quotes: 

- 'Life's too short to wear boring clothes.' 
- 'A woman with good shoes is never ugly.' 
- 'I don't do fashion, I am fashion.'
- 'It's not about brand, it's about style.'
- 'Style is a way to say who you are without having to speak.'
- 'Live simply. Dream big. Be createful. Give love. Laugh lots.'
- 'Take a breath and let the rest come easy.'

Wat je nodig hebt:
- (mode)tijdschriften 
- schaar 
- buddies of tape 


Stap 1 
Als je een quote hebt gekozen -ik heb: 'Live simply. Dream big. Be createful. Give love. Laugh lots.' gekozen-, pak je de (mode)tijdschriften en scheur je hele pagina's uit. Het maakt niet uit wat er opstaat, maar het is leuk om te variëren met zwart/wit en kleurplaatjes. Je moet rekening houden met het aantal letters dat je quote heeft, zodat je genoeg uitscheurt. Voor elke letter één bladzijde. 





Stap 2
Nu je alles hebt uitgescheurd, is het tijd om de letters eruit te maken. Het maakt niet uit hoe groot je de letters maakt, dat ligt aan hoe groot je muur is of hoe groot je het in het geheel wilt hebben. Ik heb er voor gekozen om de lengte bij 20 cm te houden en de breedte verschilt per letter. Pak je liniaal erbij en maak de vormen van de letters. Doe dit met elke letter. 





Stap 3 
Knip nu de overgetrokken letters uit. Het hoeft allemaal niet helemaal perfect recht te zijn, dus je kunt lekker snel knippen. 


Stap 4 
Leg voor de zekerheid alle letters op de grond totdat alles goed ligt. Als dat zo is, kun je beginnen met opplakken. Kies een mooi plekje op je muur en hang het op met tape of buddies. Plakband is denk ik niet sterk genoeg. 


Et voilà! Nu heb je een echte eyecatcher aan je muur hangen! Ik heb voor deze feel good quote gekozen, omdat als ik er naar kijk, ik er vrolijk van wordt! En dat is ook precies de bedoeling van een quote! 




Wat vonden jullie dit keer van de DIY? Zijn jullie ook zo gek op quotes en ben je ook geïnspireerd door dit idee? 

x anouk. 

1 opmerking: