donderdag 7 maart 2013

DIY | FOREVER IN A BOX





Troep, je wilt het zo snel mogelijk weg hebben en zo mooi mogelijk opbergen. Ik heb hier een geweldige oplossing voor. Een super schattig opbergdoosje die je zelf kunt versieren naar eigen smaak! Ik heb een doosje gekozen waarbij je op de deksel ook nog een leuk plaatje of foto kunt plaatsen, dus extra leuk!

Wat je nodig hebt:
- een opbergdoosje van karton (ik heb een ronde gekozen) 
- een rol papier met print 
- een leuk plaatje of tekst 
- lint (met bolletjes)
- lijm(pistool) / plakband 
- schaar 
- rolmaat




Stap 1
Meet met een rolmaat de omtrek van het doosje op (exclusief de deksel). Knip nu op het rol papier die opgemeten lengte uit. Je hebt nu een lange strook, die je om het doosje heen gaat plakken. Bij de deksel doe je met de zijkant hetzelfde, opmeten, uitknippen en opplakken. Maar met de bovenkant moet het iets anders. Je legt de bovenkant van de deksel omgekeerd op het papier en trekt het zo over. Als je het uitgeknipt hebt, plak je het op het doosje. 

Stap 2 

Zo, nu het doosje helemaal beplakt is met een leuk printje, gaan we verder met het plaatje/foto op de deksel. Kies op internet een leuk plaatje/quote uit die jij leuk vind of kies een foto. Ik heb op de app We Heart It gekeken. Dat is een app met heel leuke en mooie afbeeldingen.
Knip je uitgekozen plaatje/foto uit en plak het op het schijfje en doe het weer in de deksel. 



Stap 3 

Voor deze stap heb je het lint nodig. Ik heb dit lint bij de Xenos gekocht. Aan het lint zitten bolletjes, wat het extra gezellig maakt! Maar natuurlijk kan je ook ander lint gebruiken als je dat wilt. 
Voor het opplakken van dit lint heb ik gebruik gemaakt van een lijmpistool. Als je dit thuis niet hebt, kun je het waarschijnlijk ook met een normale lijm kunnen doen (wel eentje die goed blijft plakken). Plak het lint aan de zijkant van de deksel. 




Na deze simpele stappen is je opbergdoosje helemaal af! Nu hoef je voortaan je spullen niet meer in een saaie doos op te bergen, maar gewoon eentje zelf creĆ«ren! 

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden en ook zo'n leuk doosje gaan maken! 





x anouk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten