maandag 25 februari 2013

DIY | SLEEPY MOUSTACHE




Mijn eerste DIY: turquoise kussens met vilten moustache! 
Ik ben al een tijdje fan van de moustache! Ik hou altijd wel van een funny twist in je outfit, zoals een snorrenring of ketting. In mijn kamer is dat ook behoorlijk terug te zien :) 
Ik heb toevallig een zus die heel erg handig is en ook een eigen naaimachine heeft, dus die heeft mij heel erg geholpen met deze DIY! 
Omdat ik zo blij ben met het resultaat, laat ik jullie zien hoe jullie zelf deze schattige kussens kunnen maken! 

Wat je nodig hebt om deze mooie kussens te maken: 
ong. 0,5 à 1 meter stof in de kleur naar keuze, in mijn geval turquoise, en zwart vilt. Dan heb je twee kussens nodig, ik heb de maat 45-47 cm gekozen. Je hebt wit papier nodig, een stoffenschaar, een tornmesje, naalden en garen. En natuurlijk ook heel belangrijk: een naaimachine! 



Als eerste knip je op een fel papier de moustache-vorm uit. Je kunt zelf kiezen hoe groot je hem wilt. Daarna leg je hem op het stuk vilt en knip je langs het papier. Dat doe je twee keer. 


 Als je de moustache-vormen hebt uitgeknipt, ga je verder met de turquoise stof. Dit knip je een paar cm groter uit, omdat je de randjes later nog moet omvouwen. Knip dit vier maal uit. 


Pak een stuk vierkant turquoise stof en leg de moustache tegen een kant aan. Naai nu rondom de moustache met de naaimachine vast aan de stof. Doe dit ook met de andere snor. Je houdt nu twee kanten over, die de achterkanten worden. 


Keer de stof -voorkant met moustache en achterkant- binnenstebuiten en naai deze twee aan elkaar. Als dit aan elkaar zit, keer je ze weer om. Hierna stop je de kussen in de sloop en voor een mooi randje ga je nog een keer naaien. Doe dit ook met de andere twee kanten. Dit was erg moeilijk en m'n zus heeft mij hierbij ook goed geholpen! 



En tadááá! Je moustache kussens zijn helemaal af! 


Ik ben heel blij met het eindresultaat en ik vond het erg leuk om te doen! Ik vond sommige dingen wel heel erg moeilijk om te doen en ik was ook wel blij dat mijn zus erbij zat, anders was het me nooit zelf gelukt! Het is dus niet gemakkelijk om te maken, ik raad het je alleen aan als je (goed) kunt naaien ;)
Ik hoop dat jullie veel van deze DIY hebben geleerd en het thuis ook zelf gaan proberen! 
Heel veel succes! 

x anouk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten