maandag 6 oktober 2014

IRIS VAN HERPEN READY-TO-WEAR COLLECTIE 2015


Iris van Herpen is zeker een grote inspiratie voor mij. Ik heb al eerder een bericht over een collectie van haar geschreven en dit keer een bericht over haar nieuwe 2015 ready-to-wear collectie. De collectie heet "Magnetic Motion" en het was inderdaad een collectie in beweging. De collectie werd laten zien in het moderne gebouw Centre Pompidou Renzo Piano's. De infrastructuur van het gebouw word blootgesteld end dat paste bij het concept van de collectie. Door te kiezen voor een revolutionair gebouw maakte ze de eerste subtiele beweging van een meer subtiele collectie. 
Eerder dit jaar bezocht Iris van Herpen twee instituten waar krachtige magnetische velden werden gemanipuleerd van de bouwstenen van het universum. Iris heeft niet idee weten toe te passen in haar collectie. Iris heeft ambities om samen te werken met grote wetenschappelijke instellingen en daar haar collecties op te baseren. Ik vind deze collectie alweer geweldig, net als haar vorige. Ik vind het vooral heel tof doordat ze met andere materialen werkt dan de gebruikelijke modematerialen. Ze gebruikt bijvoorbeeld de 3D-printer en nu dus magnetische velden. Ze is een groot voorbeeld voor mij, vooral omdat zij ook afgestudeerd is aan mijn school, alleen dan aan een andere opleiding hihi ;) 




Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten